Witaminy na włosy: co powinno znaleźć się w Twojej diecie?

16 lut, 2021

Wyszukaj frazę

Mocne, lśniące, piękne włosy to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Niestety, niekorzystne czynniki zewnętrzne, częste stylizacje wymagające stosowania wysokiej temperatury, źle dobrane kosmetyki oraz nieprawidłowa dieta negatywnie wpływają na kondycję włosów. W jaki sposób możesz przywrócić włosom zdrowy wygląd? Podpowiadamy, jakie witaminy są dobre na włosy i po jakie produkty sięgać, by cieszyć się bujną fryzurą!

Jakich witamin potrzebują Twoje włosy?

Kondycja włosów odzwierciedla stan Twojego zdrowia. Słabe, suche, z tendencją do wypadania to sygnał, który może świadczyć o niedoborach żywieniowych. Aby móc cieszyć się bujną fryzurą, Twoja dieta musi być pełna składników odżywczych, minerałów i witamin.

Witamina A

Jak najczęściej sięgaj po warzywa i owoce, będące źródłami beta-karotenu. Związek ten nazywany jest „prowitaminą A”, ponieważ organizm przekształca go do postaci witaminy A.

Witamina A przyspiesza cykl odnowy komórek, pobudza i wspomaga ich wzrost. Odżywia i wzmacnia włosy, stymuluje produkcję keratyny – białka będącego podstawowym budulcem włosa. Niedobór witaminy A może objawiać się przez nasilone wypadanie włosów, ich suchość i łamliwość, a także nadmiernie przesuszoną i łuszczącą się skórą głowy.

Witaminy z grupy B*

Za kondycję i wygląd włosów odpowiadają także witaminy z grupy B.

Witamina B1 – tiamina – wpływa na prawidłową pracę gruczołów łojowych. Gdy jest jej za mało w organizmie, skóra głowy nadmiernie przetłuszcza się, co może prowadzić do łojotokowego zapalenia skóry, osłabienia włosów i ich wypadania.

Witamina B2 – ryboflawina – stymuluje proces rozwoju cebulek i wzrost włosów, hamuje ich wypadanie, niweluje suchość i matowość.

Witamina B3 – niacyna – zapobiega wysuszaniu skóry głowy, łupieżowi oraz wypadaniu włosów.

Witamina B5 – kwas pantotenowy – zwiększa odporność włosów na czynniki zewnętrzne, chroni je i nawilża, hamuje wypadanie i pobudza włosy do wzrostu. Dodatkowo poprawia ich pigmentację – zapobiega przedwczesnemu siwieniu.

Witamina B6 – pirydoksyna – wzmacnia cebulki włosów, chroni kosmyki przed wypadaniem, a także stymuluje ich wzrost oraz wspomaga proces odnowy naskórka.

Witamina B7 – biotyna – to jedna z najważniejszych witamin dla włosów. Jest źródłem cząsteczek siarki, niezbędnej w procesie wytwarzania keratyny. Dzięki biotynie kosmyki są mocne, błyszczące i sprężyste od nasady aż po same końce. Wykazuje ona również działania przeciwłojotokowe i przeciwłupieżowe, a także hamujące wypadanie włosów. Zapewnia ich odżywienie i pobudza do wzrostu.

Witamina B9 – kwas foliowy – bierze udział w podziałach komórkowych, pobudza mieszki włosowe, przyspieszając proces pojawiania się nowych włosów.

Witamina B10 – kwas para-aminobenzoesowy, PABA – wykazuje właściwości przeciwzapalne, powstrzymuje procesy starzenia się włosów, a także chroni przed szkodliwym wpływem promieniowania UV.

Witamina B12 – kobalamina – zapobiega anemii, która może prowadzić do utraty włosów, wzmacnia kosmyki i przeciwdziała ich wypadaniu.

Witamina E

Jeśli zależy Ci na bujnej, pięknej fryzurze, nie zapominaj o diecie bogatej w witaminę E, będącej silnym antyoksydantem. Witamina E wspomaga krążenie krwi, pobudza do pracy mieszki włosowe i reguluje produkcję sebum. Niweluje działanie wolnych rodników – chroni przed nimi skórę głowy i włosy, wzmacnia je i pomaga w uzyskaniu połysku i gładkości.

Najlepsza dieta na piękne włosy

Odpowiednio zbilansowana dieta dostarczy wszelkich niezbędnych minerałów i witamin. Pamiętaj o spożywaniu produktów bogatych w beta-karoten. Występuje nie tylko w marchewkach, ale także w innych pomarańczowych, żółtych i czerwonych owocach i warzywach takich jak: dynia, morele, pomidory, papryka, a także w zielonych warzywach, np. w jarmużu, natce pietruszki czy szpinaku. Nie zapominaj również o produktach pełnoziarnistych, nabiale, wątróbce, jajach, zielonych warzywach, nasionach roślin strączkowych, orzechach i pestkach – zapewnią dostarczenie organizmowi witamin z grupy B. Źródłami witaminy E są natomiast przede wszystkim tłuste ryby, ziarna zbóż, orzechy i migdały, a także oleje, np. z pestek winogron, zarodków pszenicy czy słonecznikowy.

Najprostszym sposobem na uzupełnienie codziennego menu o niezbędne witaminy na włosy jest picie świeżych, przyrządzonych samodzielnie koktajli. Ułatwią one zachowanie zbilansowanej diety, co z pewnością przełoży się na kondycję oraz wygląd Twoich kosmyków, skóry i paznokci.

Gdy włosy nie przestają wypadać: kiedy potrzebne jest wsparcie?

Dbasz o włosy, używasz kosmetyków dedykowanych dla stopnia Twojej porowatości i potrzeb włosów, ale ich kondycja nadal pozostawia wiele do życzenia, włosy są matowe, nadmiernie wypadają? To czas, by sięgnąć po produkty wzmacniające, takie jak VITAPIL®. Ten suplement diety zawiera odpowiednio dobrane witaminy na wspierające zdrowie włosów w optymalnych dawkach, a także inne składniki aktywne, które ( jednak tylko przy systematycznym stosowaniu) pomogą wzmocnić kondycję skóry głowy i odbudować prawidłową strukturę włosa.

Jeśli jednak, po wyeliminowaniu niedoborów i wyłączeniu z pielęgnacji nieodpowiednich kosmetyków, Twoje włosy nadal nadmiernie wypadają, skonsultuj się ze specjalistą – dermatologiem lub trychologiem.

*https://medycznewiadomosci.pl/blog/wlosy/witaminy-na-porost-wlosow/

https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/witaminy-rozpuszczalne-w-tluszczach-

https://www.medme.pl/artykuly/witaminy-na-wlosy-na-wypadanie-i-wzmocnienie-jakie-stosowac,67257.html

Inne artykuły w naszej bazie wiedzy

Niezbędne informacje, które warto wiedzieć o włosach

ZOBACZ WIĘCEJ PUBLIKACJI
Poznaj nasz Instagram

@vitapil_wlosy

Posty: 619, Obserwujących: 3237

Newsletter

Bądź z nami na bieżąco. Dowiedz się więcej o promocjach i wydarzeniach. Podaj swój adres e-mail, a całą resztą zajmiemy się my!

Administratorem danych osobowych jest Nutropharma sp. z o.o. z siedzibą w Lesznowoli. Twoje dane przetwarzamy, aby świadczyć usługę newsletter. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści Twoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.

Kup teraz