Marzysz o gęstych, bujnych włosach? Mocne i długie kosmyki to często zasługa odpowiedniej diety i suplementacji. Zobacz, jakie witaminy warto przyjmować, by cieszyć się taką fryzurą.

Piękne, gęste włosy potrzebują właściwych składników, dzięki którym stają się silne i elastyczne. Odpowiednie witaminy nie tylko wzmacniają kosmyki i stymulują porost nowych, ale też mogą zapobiegać ich wypadaniu. Które substancje odżywcze warto włączyć do diety? Jak działają? Jakie witaminy są dobre na włosy? Zobacz naszą listę i sprawdź, jaki mają na nie wpływ.

Prowitamina A czyli beta-karoten

Przekształcany w witaminę A beta-karoten wspomaga produkcję lipidów w obrębie mieszka włosowego, przez co dba o odżywienie włosa. Stymuluje jego wzrost i nawilża suchą skórę głowy. Jej niedobór może być przyczyną przesuszenia i łamliwości kosmyków oraz problemów z łuszczeniem się skóry głowy.
Źródło: marchew, jarmuż, morele, mango, pietruszka, czerwona papryka

Witaminy z grupy B

Mają kluczowe znaczenie w zachowaniu bujnych włosów oraz w tworzeniu się nowych – w tym baby hair.

  • Witamina B1 (tiamina), B2 (ryboflawina) i B6 (pirydoksyna)

To składniki budulcowe włosów, które stymulują ich wzrost.
Źródło: buraki, szpinak, pieprz, marchew, cytryna

  • Witamina B5 (kwas pantotenowy)

Dzięki stymulacji produkcji keratyny pobudza włos do wzrostu. Dobrze absorbuje wodę, co zapewnia kosmykom sprężystość i odpowiednie nawilżenie.
Źródło: kalafior, fasola, kapusta, zielone warzywa

  • Witamina B7 (biotyna)

Jej rola to kumulowanie cząsteczek siarki i przekazywanie ich do macierzy włosa, co ma realny wpływ na wzmocnienie kosmyków. Biotyna działa również przeciwłojotokowo i przeciwłupieżowo, niweluje wypadanie włosów i stymuluje ich porost.
Źródło: drożdże, jajka, krewetki, drób, podroby, cytrusy

  • Witaminy B9 (kwas foliowy) i B12

Dzięki uczestniczeniu w podziałach komórkowych stymulują pracę mieszków włosowych.
Źródło: zielone warzywa, awokado, szpinak

  • Witamina B10 (kwas para-aminobenzoesowy, PABA)

Działa odżywczo i regenerująco. Przeciwdziała siwieniu i ma właściwości przeciwzapalne. Jest naturalnym filtrem przeciwsłonecznym – chroni włosy przed wpływem promieni UV.
Źródło: kiełki pszenicy, wątróbka, produkty mleczne, ziarna słonecznika