VITAPIL
Wczytuję...

Które witaminy na włosy mogą przyspieszyć ich wzrost?

Wzrost włosów warunkowany jest wieloma czynnikami. Jednym z nich jest odpowiednia dieta bogata w składniki odżywcze. Jeśli zamierzasz zapuścić włosy lub chcesz przeciwdziałać wypadaniu kosmyków, poznaj witaminy, których nie może zabraknąć w twoim codziennym menu.

Witaminy to substancje, które spełniają w organizmie wiele ważnych ról. Ich optymalny poziom zapewnia prawidłowe funkcjonowanie ustroju, a także wspiera jego rozwój – tak, by przebiegał bez zakłóceń. Ponadto okazuje się, iż witaminy na włosy też oddziałują – odgrywają kluczową rolę w procesach prawidłowego wzrostu kosmyków.

Konieczna biotyna

Biotyna (witamina H) to jeden z kluczowych składników odżywczych wpływających na kondycję włosów. Odpowiadając za utrzymanie metabolizmu energetycznego w obrębie mieszków włosowych, przyspiesza tempo wzrostu włosów. Jednocześnie przeciwdziała nadmiernemu wypadaniu kosmyków.

Sporą ilość biotyny znajdziesz w pomidorach, orzechach czy marchwi. Pamiętaj przy tym, że nie ma sensu łykać jednoskładnikowych suplementów diety zawierających wysoką dawkę tej witaminy – nie zauważono bowiem zależności między wysoką dawką biotyny a znacznym przyspieszeniem wzrostu włosów.

Ważny kwas pantotenowy

Kwas pantotenowy (witamina B5) odpowiada za prawidłowy metabolizm energetyczny związany z mieszkami włosowymi. Optymalny jego poziom pozwala włosom rosnąć zgodnie z cyklem, nie dopuszczając do przedwczesnego wypadania.

Źródłem witaminy B5 jest m.in. mięso, jajka. Znajdziesz ją również w wielu innych produktach pochodzenia zwierzęcego.

Niezbędna witamina C

Chociaż witamina C kojarzona jest przede wszystkim z prawidłowym działaniem układu immunologicznego i poprawą odporności, odgrywa kluczową rolę również w kondycji włosów. Dostateczny jej poziom stymuluje przepływ krwi, dzięki czemu składniki odżywcze mogą swobodnie dopływać do cebulek włosowych. A im lepiej odżywione i dotlenione cebulki, tym szybszy wzrost włosów – zdrowych, mocnych i lśniących.

Witaminę C znajdziesz nie tylko w owocach cytrusowych. Bardzo dobrym jej źródłem jest np. natka pietruszki, z której przyrządzisz smaczny koktajl odżywczy – wystarczy tylko dodać jabłka z usuniętymi gniazdami nasiennymi oraz wodę, a następnie zblendować.

Witamina E poprawia ukrwienie

Wyliczając dobre witaminy na włosy, należy wskazać witaminę E. Jako że wpływa pozytywnie na układ krwionośny, odgrywa znaczącą rolę w ukrwieniu cebulki włosowej. Przekłada się to na lepszy wzrost włosów oraz ich wytrzymałość.

Chcąc dostarczyć witaminę E, spożywaj spore ilości warzyw zielonych (najlepiej liściastych).

Potrzebna niacyna

Niacyna, znana również jako witamina PP, jest ważna z punktu widzenia kondycji włosów. Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie skóry głowy oraz ułatwia transport cennych składników odżywczych do cebulki.

Sporą ilość tej witaminy na włosy znajdziesz m.in. w takich produktach spożywczych jak: orzeszki ziemne, drożdże piwne, otręby pszenne.

Jeżeli postawisz na zróżnicowany sposób odżywiania, wszystkie witaminy przyspieszające wzrost włosów dostarczysz wraz z posiłkami. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by wspomóc się suplementacją – ale tylko wieloskładnikowymi preparatami, które działają na kilku płaszczyznach jednocześnie.