VITAPIL
Wczytuję...

Jakie witaminy na wypadanie włosów zahamują ich wypadanie?

Podstawą zdrowego wyglądu włosów jest ich odpowiednie odżywienie. Jeśli składniki odżywcze nie docierają do cebulek włosowych, wówczas zauważalna jest wyraźna utrata kosmyków. Wystarczy jednak uzupełnić codzienną dietę w odpowiednie witaminy, by zahamować wypadanie włosów. Sprawdź, jakie składniki są niezbędne i gdzie ich szukać.

Połączenie prawidłowej pielęgnacji kosmyków z odpowiednio skomponowaną dietą pozwoli osiągnąć zadowalające rezultaty. Przestaniesz tracić włosy w nadmiarze, a co więcej – ich wygląd odzyska na atrakcyjności. Warto więc dowiedzieć się, jakie witaminy na wypadanie włosów są koniecznością.

Niezbędna witamina A

Witamina A pomaga przeciwdziałać wzmożonej utracie kosmyków. Przyczynia się do wzmocnienia łodygi włosa. Ponadto wpływa na metabolizm komórek rogowego nabłonka skóry, w tym zrogowaciałych komórek macierzy włosa.

Niedostateczna ilość witaminy A w organizmie przekłada się na zwiększoną kruchość oraz łamliwość włosów. Zaś przedłużające się niedobory skutkują zatrzymaniem fazy anagenowej oraz zwiększają prawdopodobieństwo wypadania włosów.

Witamina A występuje wyłącznie w produktach pochodzenia zwierzęcego. Może być jednak produkowana w organizmie z karotenoidów – barwników występujących w roślinach. Dobrym jej źródłem są więc m.in. tran, wątróbka, pełnotłuste mleko, masło, ser żółty, jajka, dynia, marchew, sałata, brzoskwinie, morele.

Potrzebna witamina H

Witamina H (znana głównie jako biotyna) jest potrzebna do utrzymania prawidłowego stanu włosów. Odpowiednia jej ilość w organizmie spowalnia proces łysienia, a także siwienia.

Doskonałym jej źródłem są m.in.: wątróbka, orzechy włoskie, orzechy ziemne, migdały, sardynki, grzyby, szpinak, marchew, pomidory, mąka sojowa.

Ważna witamina C i E

Zastanawiając się, jakie witaminy na wypadanie włosów są niezbędne, należy wspomnieć również o witaminie C oraz E. Obie odpowiadają za wzmocnienie łodyg, co zmniejsza tendencję do utraty kosmyków.

Dobrym źródłem witaminy C są nie tylko owoce cytrusowe, ale również natka pietruszki, papryka, winogrona, koper. Natomiast witaminy E szukaj w takich produktach spożywczych jak: jajka, marchew, migdały, orzechy, kiełki.

Poznaj witaminy stymulujące porost włosów

Jeśli zastanawiasz się, jakie witaminy na wypadanie włosów są koniecznością, weź pod uwagę również składniki stymulujące porost kosmyków. Dzięki temu nie tylko zahamujesz proces wzmożonej utraty włosów, ale pobudzisz ich ponowny wzrost.

Zadbaj, by twoja dieta była bogata w takie witaminy jak: tiamina, niacyna, kwas pantotenowy. Znajdziesz je przede wszystkim w produktach pełnoziarnistych czy drożdżach piwnych. Możesz także sięgnąć po suplementy diety, np. Vitapil® w formie tabletek oraz Vitapil® mama dla kobiet karmiących – kompleksowy skład pozwala działać na kilku płaszczyznach jednocześnie. Efekt? Mocne, gęste i zdrowe włosy, które wreszcie przestają wypadać w nadmiarze.