VITAPIL
Wczytuję...

Dieta wzmacniająca włosy - czy taka w ogóle istnieje?

Chcesz mieć piękne i mocne włosy, które emanują blaskiem? Odpowiednia pielęgnacja nie wystarczy – tajemnica zdrowia kosmyków tkwi przede wszystkim we właściwym sposobie odżywiania. Sprawdź, co należy jeść, by przywrócić włosom atrakcyjny wygląd.

"Jesteś tym, co jesz" – w tym powiedzeniu kryje się wiele prawdy, także w odniesieniu do włosów. Jeśli twoje codzienne menu jest ubogie w składniki odżywcze, ponieważ bazuje wyłącznie na żywności wysoko przetworzonej, kosmyki bardzo szybko stracą atrakcyjny wygląd. Staną się suche i matowe, będą miały skłonność do łamliwości i wypadania. Dlatego dieta wzmacniająca włosy to podstawa, by przywrócić im zdrowie.

Dieta wzmacniająca włosy pełna składników odżywczych

Dieta wzmacniająca włosy nie jest żadnym odkryciem. Jej istotą są posiłki będące źródłem cennych witamin i minerałów. Jakie zatem produkty spożywcze powinny być bazą dań?

  • Pieczywo pełnoziarniste – dostarcza witaminę E, witaminy z grupy B oraz potas, żelazo.

  • Świeże warzywa – to źródło m.in. witamin z grupy B, witaminy C, witaminy E, selenu, cynku, potasu, żelaza, krzemu.

  • Ryby morskie – zawierają sporą ilość cennych kwasów omega-3 oraz jodu.

  • Kiełki roślin – dostarczają wartościowe białko, witaminy z grupy B oraz większość ważnych dla włosów pierwiastków.

Dobrze, jeśli dieta wzmacniająca włosy uwzględnia drożdże piwne. Dostarczają sporą ilość białka, biotynę, kwas pantotenowy – dzięki temu poprawiają kondycję kosmyków, hamując ich nadmierną utratę.

Poznaj moc koktajli odżywczych

Doskonałym uzupełnieniem diety wzmacniającej włosy są koktajle odżywcze. Stanowią cenną bombę witaminową, dzięki czemu wpływają pozytywnie na kondycję kosmyków.

Sprawdź, jak działa koktajl przyrządzony na bazie jabłek i natki pietruszki. Z owoców pozbądź się gniazd nasiennych, a z natki pozbądź się końcówki łodyg. Składniki umieść w blenderze, dolej wodę i zmiksuj.

Sięgnij po dodatkowe wsparcie

W wielu przypadkach dieta wzmacniająca włosy może okazać się wystarczająca – szczególnie, jeśli niedobory witamin i minerałów nie są zbyt duże. Warto jednak mieć świadomość, że niekiedy koniecznością jest dodatkowe wsparcie – najlepiej w postaci odpowiednio dobranych preparatów.

Suplementy diety na włosy mają najczęściej formę tabletek. Forma nie ma tutaj jednak większego znaczenia – istotny jest przede wszystkim skład. Najważniejsze jest, by zawarte w preparacie składniki działały wielopłaszczyznowo, tj. nie tylko na łodygę, ale przede wszystkim na cebulkę włosa oraz gruczoły łojowe. Warto zwrócić uwagę na obecność takich substancji jak: biotyna, niacyna, kwas pantotenowy, krzemionka (najlepiej z młodych pędów bambusa), żelazo, miedź, jod, selen.

Chcąc przywrócić kosmykom atrakcyjny wygląd i zmniejszyć ich tendencję do wypadania, zadbaj o odpowiedni sposób odżywiania. Zróżnicowana dieta wzmacniająca włosy oraz suplementowe wsparcie to tajemnica zdrowej i pełnej blasku fryzury.