VITAPIL
Wczytuję...

Dieta na piękne włosy - poznaj nasze przepisy

Osłabione włosy mają tendencję do zwiększonej łamliwości oraz wypadania. Dlatego chcąc zapewnić im zdrowy wygląd, trzeba o nie zadbać również od wewnątrz. Istotną rolę odgrywa dobrze skomponowana dieta. Sprawdź, co jeść, by kosmyki odzyskały atrakcyjny wygląd: przestały wypadać i stały się lśniące.

Dieta na piękne włosy powinna charakteryzować się różnorodnością. Chodzi o dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych, wśród których najważniejsze znaczenie ma białko, witaminy z grupy B, witamina A i E oraz składniki mineralne takie jak krzem, cynk, miedź.

Co jeść, by mieć ładne włosy?

Dieta na piękne włosy powinna obfitować przede wszystkim w nabiał, chude mięso, drób oraz jajka. Są to produkty stanowiące bardzo dobre źródło białka – ważnego elementu budulcowego kosmyków, które powstają w miejsce włosów przechodzących z fazy anagenowej w telogenową. W diecie nie powinno zabraknąć przede wszystkim białka pochodzenia zwierzęcego, które zawiera wszystkie najważniejsze aminokwasy, w tym: metioninę oraz cysteinę.

Codzienne menu należy wzbogacić również w zdrowe tłuszcze, tj. nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Dobre tłuszcze nie tylko zapobiegają wypadaniu włosów, ale również nadają im blask oraz sprawiają, że są sprężyste i odpowiednio nawilżone.

Dieta na piękne włosy powinna uwzględniać również zboża i rośliny strączkowe. Stanowiąc potężną dawkę witamin z grupy B, zapobiegają łojotokowi oraz pozwalają uniknąć stanów zapalnych skóry głowy.

Kluczową rolę odgrywają również owoce i warzywa stanowiące potężny zastrzyk witamin i minerałów wpływających pozytywnie na kondycję włosów.

Przepisy, dzięki którym włosy odzyskają blask

Zastanawiasz się, jak powinna wyglądać dieta na piękne włosy? Poniżej znajdziesz kilka przepisów, które będą dla ciebie inspiracją. Zdrowe, smaczne i pożywne, wpłyną pozytywnie na kondycję kosmyków.

  • Koktajl wzmacniający włosy

To prawdziwa bomba witaminowa, która świetnie sprawdzi się w przypadku włosów z tendencją do wypadania.

Do przygotowania koktajlu będziesz potrzebować jabłka (1 sztuka), pęczku natki pietruszki oraz wody mineralnej. Jabłko należy umyć, podzielić na ćwiartki i usunąć gniazda nasienne. Następnie wszystkie składniki trzeba umieścić w blenderze i miksować do uzyskania jednolitej konsystencji.

  • Frytki z batatów + pieczony filet z kurczaka + gotowane brokuły

To jeden z przykładów smacznego i zdrowego obiadu, który zaspokoi głód i jednocześnie wpłynie pozytywnie na kondycję włosów.

Przygotuj marynatę do mięsa: tymianek, czarny pieprz, przyprawę curry, paprykę słodką, gotową przyprawę do kurczaka połącz z odrobiną oliwy z oliwek. Następnie mięso przekrój na pół i zamarynuj. Po 1-2 godzinach umieść mięso w naczyniu żaroodpornym i piecz przez ok. 20-30 minut (w zależności od grubości plastrów).

Obierz bataty, a następnie pokrój w paski. Skrop je niewielką ilością oliwy, a następnie ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika i piecz do zarumienienia.

Brokuły ugotuj na parze.

Makaron razowy z sosem szpinakowym

To przepis na szybkie i proste danie, które zaspokoi głód i zapewni włosom piękny wygląd.

Ugotuj makaron razowy i od razu przystąp do przyrządzania sosu. Umyj szpinak i pozbądź się łodyżek. Na patelni zarumień 2 ząbki czosnku, a następnie dodaj szpinak. Po zblanszowaniu umieść go na sitku i dokładnie wyciśnij całą wodę. Poszatkuj na niewielkie kawałki. W rondlu roztop niewielką ilość masła, dodaj cebulę – smaż do zmiękczenia. Dodaj szpinak i gotuj do momentu aż liście zaczną puszczać sok. Dolej śmietanę, dopraw do smaku Duś jeszcze przez 4 minuty. Teraz wystarczy zmieszać sos z makaronem.

Dieta na piękne włosy sprawi, że twoja fryzura nabierze blasku. Zacznij odżywiać się zdrowo – szybko przekonasz się, że to działa.