VITAPIL
Wczytuję...

Co robić, gdy Twój tryb życia szkodzi włosom? Oto 5 porad

Często używasz suszarki lub prostownicy? Lubisz mieć włosy związane w koński ogon? A może jesteś w trakcie dość restrykcyjnej kuracji odchudzającej? Jeżeli prowadzony przez Ciebie tryb życia nie wpływa korzystnie na włosy, poznaj sposoby na ich wzmocnienie.

Włosy, choć są martwą częścią organizmu, bardzo szybko reagują na niekorzystne warunki. Niedobory witamin i minerałów spowodowane restrykcyjną kuracją odchudzającą, nadużywanie zabiegów stylizacyjnych – to główne czynniki, przez które włosy stają się coraz słabsze i wypadają. Im szybciej zaczniesz działać, tym lepszych efektów możesz się spodziewać.

1. Odżywiaj się zdrowo

Dieta i nowy sposób odżywiania wcale nie muszą negatywnie wpływać na kondycję kosmyków. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, a dostarczysz organizmowi komplet składników odżywczych.

Włosy potrzebują witamin i minerałów. Jeśli są dobrze odżywione, odwdzięczą się ładnym i zdrowym wyglądem, dlatego w codziennej diecie nie powinno zabraknąć takich składników jak biotyna, kwas pantotenowy, niacyna, cynk, krzem, żelazo, jod czy miedź.

 

2. Zażywaj odpowiednie witaminy jeśli stosujesz restrykcyjną dietę

W okresie restrykcyjnej diety pamiętaj o wspomaganiu się poprzez przyjmowanie witamin , które wpływają korzystnie na wygląd włosów. Jedno z dobrych rozwiązań to VITAPIL® Tabletki – suplement diety, który zawiera odpowiednio dobraną kompozycję składników przyczyniających się do wzmocnienia kosmyków. Na szczególną uwagę zasługuje m.in. wyciąg z młodych pędów bambusa, który dostarcza aż 5-krotnie więcej krzemu niż skrzyp polny. Krzem jest jednym z głównych składników łodygi włosa, odpowiada za jej elastyczność i wytrzymałość.

Suplementy diety zawierające witaminy i minerały korzystnie wpływające na zdrowie włosów, a przez to mniejsze ich wypadanie. Jeśli chcesz uzyskać zadowalające efekty, stosuj kurację przez minimum 1-2 miesiące. Taki okres wystarcza, aby zauważyć już korzystne zmiany w wyglądzie włosów. W badaniu konsumenckim z udziałem niezależnych testerek, które regularnie stosowały suplement diety Vitapil® już po 2 miesiącach zauważono pojawienie się tzw. baby hair.

3. Stosuj odpowiednie kosmetyki pielęgnacyjne

Jeżeli chcesz wzmocnić włosy, zwróć uwagę na kosmetyki do codziennej pielęgnacji. Szampony powinny być delikatne – bez szkodliwych substancji uszkadzających łuskę włosa, takich jak parabeny czy sulfaty.

Warto także sięgnąć po specjalne kosmetyki do pielęgnacji, które poprawiają kondycję włosów. Przykładowo, Vitapil® Profesjonalny lotion, którego składniki stymulują porost nowych kosmyków (np. kompleks 2-HGS®).

4. Ogranicz obciążające zabiegi stylizacyjne

Częsta koloryzacja (szczególnie nieprofesjonalna) oraz nadmierna stylizacja prostownicą czy lokówką to zabiegi znacznie obciążające włosy. Sprawiają, że kosmyki tracą wilgoć, stają się przesuszone i zniszczone. Ogranicz ich wykonywanie do minimum, a Twoje włosy staną się mocniejsze.

5. Stosuj odpowiednie preparaty wzmacniające i stymulujące porost

Aby wzmocnić włosy warto włączyć do codziennej pielęgnacji profesjonalne preparaty stymulujące ich porost. Zawarte w nich substancje aktywne pobudzają cebulki do pracy, dzięki czemu wyrastają z nich nowe, mocne włosy.

W walce z nadmiernym wypadaniem włosów związanym m.in. z osłabieniem kosmyków kolejny raz sprawdza się VITAPIL® Profesjonalny lotion – kosmetyk, którego składniki zapobiegają utracie włosów oraz stymulują porost nowych, co zostało potwierdzone w badaniach konsumenckich. Aż 91,7% osób zauważyło ograniczenie wypadania włosów, ich szybszy porost oraz redukcję wydzielanego sebum*. To zasługa m.in. kompleksu 2-HGS®, keratyny, protein jedwabiu czy bambusa. Dzięki optymalnemu składowi możliwe jest lepsze odżywienie cebulki, a co za tym idzie – wzmocnienie włosów.

Pamiętaj! Jeśli chcesz sprawić, by kosmyki były zdrowsze i mocniejsze, musisz przede wszystkim zadbać o prawidłową pielęgnację kosmyków. Tylko wtedy wyżej wymienione metody sprawdzą się w 100%.


*Testy konsumenckie przeprowadzone w okresie od 23.07.2014 do 16.09.2014 przez grupę 247 Testerek. Podczas badania oceniono zmniejszenie liczby utraconych włosów po czesaniu i myciu oraz zaobserwowano pojawianie się nowych włosów w linii czoła. Oceniono także produkcję sebum.