VITAPIL
Wczytuję...

Co jeść, by mieć zdrowe włosy?

Zdrowe włosy to marzenie wielu osób. Problem w tym, że większość z nich zmaga się z osłabionymi kosmykami pozbawionymi blasku, które mają tendencję do wypadania. Proces ten można odwrócić w prosty sposób – wystarczy zmodyfikować swoje nawyki żywieniowe. Dowiedz się, jak komponować posiłki, które przywrócą włosom blask i zdrowy wygląd.

Nieodpowiednia dieta prowadzi do niedoborów witamin i minerałów. To, że w organizmie brakuje niezbędnych składników odżywczych bardzo szybko odbija się na kondycji kosmyków. Zastanawiasz się, co jeść, by mieć zdrowe włosy? Postaw na produkty spożywcze bogate w witaminy i minerały wpływające na kondycję kosmyków.

Dieta przywracająca włosom dobrą kondycję

Jeśli chcesz przywrócić włosom zdrowie i blask, należy przyjrzeć się swojemu codziennemu menu. Powinno ono obfitować w produkty spożywcze dostarczające takie składniki odżywcze jak: witamina A, witamina C, witaminy z grupy B, żelazo, cynk, miedź, jod.

Komponując posiłki, zwróć uwagę na obecność takich produktów spożywczych jak:

  • pieczywo pełnoziarniste,

  • kasze,

  • drób,

  • jajka,

  • owoce,

  • warzywa,

  • ryby.

Tak naprawdę istotną rolę odgrywa zróżnicowana dieta bazująca na świeżych produktach. Żywność przetworzona nie jest wskazana.

Wspomóż się suplementami

Chociaż odpowiednio skomponowane posiłki dostarczające niezbędne składniki odżywcze to podstawa, warto wspomóc się suplementami diety. To ważne, ponieważ pożywienie nie zawsze jest w stanie uzupełnić niedobory cennych substancji wpływających na kondycję włosów. Szczególnie, że obróbka termiczna – gotowanie (także na parze) zmniejsza wartość odżywczą warzyw czy owoców.

Jeśli zastanawiasz się, co jeść, by mieć zdrowe włosy, dietę uzupełnij odpowiednimi preparatami. Wybierz jednak te wieloskładnikowe – przyjmowanie tabletek z tylko jednym składnikiem o podwyższonej dawce nie znajduje uzasadnienia. By zapewnić włosom dobrą kondycję, trzeba działać kompleksowo, dlatego niech suplement zawiera m.in. krzemionkę (najlepiej pozyskiwaną z młodych pędów bambusa), biotynę, niacynę, kwas pantotenowy, jod, cynk, żelazo.

Niedobory witamin i minerałów to nie jedyna przyczyna

Zastanawiasz się, co jeść, by mieć zdrowe włosy, skoro zmiana diety nie przynosi żadnych efektów? Pamiętaj, że przyczyny nadmiernego wypadania kosmyków mają różne źródła. Chociaż najczęściej faktycznie wynikają z niedoborów witamin i minerałów, mogą mieć podłoże hormonalne, genetyczne, a nawet środowiskowe.

Jeżeli zdrowy sposób odżywiania nie zmniejszył stopnia nasilenia problemu, wówczas musisz przyjrzeć się innym czynnikom, od których zależy kondycja włosów. Przyjrzyj się sposobowi pielęgnacji kosmyków – być może często suszysz włosy gorącym powietrzem suszarki lub je prostujesz? Wykonaj badania polegające na oznaczeniu poziomu hormonów – być może zmagasz się z zawirowaniami gospodarki hormonalnej?